Filip Cwizewicz

Jan Vogler

JAN VOGLER

Violončelista

The New York Times slavi njegovo “ispunjeno, bogato nijansirano muziciranje”

Frankfurter Allgemeine Zeitung prepoznaje u njemu sposobnost “da violončelo učini pevajućim glasom”

Izuzetna karijera Jana Voglera dovela ga je u vezu sa renomiranim dirigentima i međunarodno potvrđenim orkestrima iz celoga sveta, kao što su Njujorška Filharmonija, Orkestar Lajpciškog Gewandhausa, Nemački simfonijski orkestar iz Berlina i Londonska filharmonija. Njegova velika nadarenost i tehnička sposobnost omogućili su mu da otkrije krajnje zvučne domete violončela i da uspostavi intenzivni dijalog sa savremenim kompozitorima i umetnicima. To uključuje redovne svetske premijere na kojima su  do sada predstavljene kompozicije Tigrana Mansuriana (sa Simfonijskim orkestrom WDR-i dirigentom Semyonom Bychkovim), Johnom Harbisonom (sa Mirom Wang i Bostonskim simfonijskim orkestrom), Udom Zimmermannom (Simfonijski orkestar Bavarskog radija), Wolfgangom Rihmom (Dvostrukti koncert sa Mirom Wang), Jörgom Widmanom (Koncert za violončelo Dunkle Saiten, posvećen Jan Vogleru) i Nicom Muhlyjem, Svenom Helbigom te Zhou-Longom (Drei Kontinente – Konzert für Cello und Orchester, komponovan za Jana Voglera).

The New York Times slavi njegovo “ispunjeno, bogato nijansirano muziciranje” a Frankfurter Allgemeine Zeitung prepoznaje u njemu sposobnost “da violončelo učini pevajućim glasom”

U prilog njegovim klasičnim koncertnim aktivnostima u svojstvu soliste, Jan Vogler je sarađivao sa glumcem Billom Murrayem na njihovom zajedničkom muzičko-literarnom projektu “Bill Murray, Jan Vogler & Friends – New Worlds”. Inovativan program je privukao međunarodnu pažnju predstavivši zajedno radove Twaina, Hemingwaya, Whitmana, Coopera, Bernsteina, Bacha, Piazzolle, Mancinia, Gershwina and Fostera zarad neočekivanog i uzbuđujućeg otkrivanja poveznica između literature i muzike.

Tokom solističke karijere Jana Voglera izdvajaju se koncerti sa Njujorškom filharmonijom – u Njujorku i Drezdenu u povodu ponovnog otvaranja obnovljene Bogorodičine crkve u Drezdenu, pod upravom Lorin Maazela 2005. godine – simfonijskim orkestrima Čikaga, Bostona, Picburga i Montreala, Orkestrom Teatra Marinski, Saksonskim državnim orkestrom iz Drezdena, Simfonijskim orkestrom Grada Birmingena, Orkestrom Akademije Santa Cecilia, Bečkim simfonijskim orkestrom, Minhenskom filharmonijom kao i sa The Knights. Sarađuje sa dirigentima kao što su Andris Nelsons, Fabio Luisi, Sir Antonio Pappano, Valery Gergiev, Thomas Hengelbrock, Manfred Honeck i Kent Nagano.

Jan Vogler uspešno sarađuje sa izdavačkom kućom Sony Classical od  2003. godine i na tragu te saradnje je već oko dvadeset kompakt diskova do sada producirano. Njegov najnoviji snimak je objavljen u junu 2020. sa Koncertom za violončelo “Tri Kontinenta” kompozitora Nica Muhlyja (SAD), i delima Svena Helbig-a (Nemačka) i Zhou Long (Kina) u saradnji sa Simfonijskim Orkestrom WDR-a pod upravom Cristiana Măcelarua kao i Šostakovičev Drugi konert za violončelo sa Orkestrom Teatra Marinski i Valeryjem Gergievim.

Kompakt disk Songbook sa finskim gitaristom Ismo Eskelinenom, objavljen 2019. godine, proširuje repertoar neobičnog sastava za violončelo i gitaru sa kompozicijama de Falle, Paganinija i Piazzolle, između ostalih.

Prethodni snimci uključuju izvođenja Dvostrukog koncerta za violinu i violončelo Rihma, Brahmsa i Harbisona, zajedno sa violinistkinjom Mirom Wang, Kraljevskim škotskim nacionalnim orkestrom i dirigentom Peterom Oundijanom (u maju 2018. godine), kao i Šumanov Koncert za violončelo sa Orkestrom Drezdenskog Festivala i Ivorom Boltonom (oktobra 2016), Čajkovskijeve Rococo variations sa Frankfurtskim radijskim simfonijskim orkestrom pod upravljanjem Andrés Orozco- Estrada i Ansabla Festivala u Moritzburgu (marta 2016), Concerti di Venezia sa Orkestrom La Folia Baroque koji je predstavio venecijanske koncerte za violončelo iz 18. veka pisane od strane Vivaldija, Caldarae, Porporae, Šumanov album Dichterliebe sa Hélène Grimaud, i njegov od kritike hvaljen snimak Bahovih Šest svita za violončelo bez pratnje. Nakon uspeha njegovog kompakt diska My Tunes koji predstavlja kratke lične komade, i drugi deo je objavljen. Nakon toga je usledio nagrađivani snimak Dvoržakovog Koncerta za violončelo sa Njujorškom filharmonijom pod upravom Davida Robertsona (Pizzicato Supersonic Award, Diapason d’Or Janvier, Choc – Le Monde de la Musique Mars).

Jan Vogler je direktor renomiranog Drezdenskog muzičkog festivala  od oktobra 2008. kao i umetnički direktor Festivala u Moritzburgu od 2001. Godine 2017. Moritzburg Festival je proslavio svoju dvadeset i petu godišnjicu postojanja kao jedan od najetabliranijih festivala za kamernu muziku u međunarodnim okvirima.

Godine 2006, primio je Evropsku nagradu za kulturu a 2011. Nagradu  Erich-Kästner za toleranciju, humanost i internacionalno razumevanje. Juna 2018. dobio je Evropsku nagradu za kulturu TAURUS kao direktor Drezdenskog muzičkog festivala.

Jan Vogler nastupa na violončelu Stradivari ‘Ex Castelbarco/Fau’ iz 1707. godine.

Na međunarodnom nivou Jana Voglera zastupa Tanja Dorn iz Dorn Music.

Ovo je potvrđena biografija i ne može se menjati ili skraćivati bez dozvole menadžmenta. Molimo da starije verzije budu zamenjene.

Maj 2021

 

 

Newsletter

©Artlink 2023. Sva prava zadržana